Access

Microsoft Access to program zarządzania bazą danych. Dzięki niemu pracownicy zajmujący się przetwarzaniem informacji mogą z łatwością uzyskiwać dostęp do danych, w prosty sposób tworzyć czytelne raporty oraz bezpiecznie udostępniać dane w środowisku sieci Web.

Program Microsoft Access umożliwia łatwe śledzenie oraz raportowanie informacji, a przy tym nie wymaga gruntownego opanowania problematyki baz danych. Można szybko rozpocząć pracę przy użyciu wstępnie skonstruowanych aplikacji, które można modyfikować i przystosowywać do zmieniających się potrzeb biznesowych. Można zbierać informacje za pomocą formularzy w wiadomościach e-mail lub importować dane z aplikacji zewnętrznych.

Można tworzyć i edytować szczegółowe raporty, w których informacje są posortowane, przefiltrowane i pogrupowane tak, aby były przejrzyście prezentowane, co pomaga świadomie podejmować decyzje.

Microsoft Access – program kursu (30h)*:

1. Podstawowe pojęcia z zakresu baz danych:

  • pojęcia podstawowe,
  • podstawowe elementy bazy danych,
  • typy danych – przykłady.

2. Tabele:

  • pojęcia podstawowe – kolumna (pole), wiersz (rekord), klucz, etc.,
  • tworzenie tabel w widoku projektu i przy pomocy kreatora,
  • reguły sprawdzania poprawności,
  • maski wprowadzania,
  • dodawanie nowych rekordów do tabeli
  • filtrowanie i sortowanie,
  • autosumowanie,
  • ćwiczenia w definiowaniu tabel według zadanych przykładów.

3. Kwerendy:

  • tworzenie kwerend wybierających za pomocą kreatora,
  • tworzenie kwerend wybierających za pomocą Widoku projektu,
  • pole Kryteria kwerendy,
  • kwerendy wybierające z parametrem,
  • łączenie pól w kwerendach,
  • proste obliczenia matematyczne w kwerendach,
  • funkcja Date(), Ccur(), Beetween(),
  • kwerendy krzyżowe,
  • autosumowanie,
  • funkcja Format(),
  • konkatenacja,
  • kwerendy funkcjonalne.

4. Formularze:

  • tworzenie formularzy za pomocą ikony Formularz,
  • tworzenie formularzy za pomocą kreatora,
  • tworzenie formularza w postaci Arkusza danych,
  • filtrowanie danych w formularzu,
  • modyfikacja formularzy za pomocą Widoku projektu,
  • dodawanie przycisków nawigacyjnych do formularza,
  • ręczne tworzenie formularza z podformularzem.

5. Raporty:

  • tworzenie raportów za pomocą ikony Raport,
  • tworzenie raportów za pomocą kreatora,
  • modyfikacja raportu za pomocą Widoku projektu,
  • tworzenie raportu na podstawie wielu tabel,
  • grupowanie i sortowanie,
  • funkcja Suma(), Policz(), Left().

6. Relacje:

  • główne rodzaje relacji,
  • tworzenie i edytowanie relacji,
  • więzy integralności.

7. Inne elementy projektu bazy danych:

  • projektowanie Panelu sterowania,
  • import danych z popularnych formatów,
  • eksport danych do popularnych formatów,
  • zabezpieczanie bazy danych,
  • szyfrowanie bazy danych.

*Plan kursu/ szkolenia może być zmieniony w zależności od potrzeb i możliwości uczestników.