CorelDRAW to sztandarowy produkt kanadyjskiej firmy Corel Corporation – pakiet programów graficznych wchodzących w skład jednego produktu, służący początkowo do obróbki grafiki wektorowej, z czasem wzbogacany o kolejne programy dotyczące różnorodnych zastosowań grafiki komputerowej.
Program wykorzystywany przez grafików amatorów i profesjonalistów.
Corel DRAW – program kursu (30h):
1. Interfejs programu Corel Draw – 2h:
- grafika rastrowa i wektorowa – specyfika, podobieństwa i różnice,
- najpopularniejsze formaty graficzne,
- arkusz roboczy Corela, personalizacja interfejsu, paski, okna, dokery, skróty,
- otwieranie, zapisywanie i opcje dokumentu CDR,
- menedżer obiektów i symboli – praca na warstwach,
- teczki podręczne,
- rodzaje widoków, dokumenty wielostronicowe,
- linijki, siatka, prowadnice – ustawienia.
2. Podstawowe narzędzia edycyjne – 4h:
- rysowanie, przenoszenie, usuwanie obiektów,
- skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów przy pomocy myszki,
- duplikowanie obiektów (wszystkie metody),
- ustawianie atrybutów konturu,
- zapoznanie się ze wszystkimi rodzajami wypełnień, tworzenie własnych wypełnień.
3. Precyzyjne transformacje obiektów – 3h:
- rozmiar i położenie,
- obrót,
- skala i lustro,
- pochylanie.
4. Wyrównywanie i rozkład obiektów, modyfikowanie kształtu – 6h:
- grupowanie i łączenie,
- kształtowanie obiektów: część wspólna, przycinanie, spawanie,
- edycja krzywej Bezier\’a i tworzenie złożonych kształtów narzędziem kształtu,
- praca na węzłach,
- rozłączanie i łączenie obiektów,
- rozłączanie, łączenie i wyrównywanie węzłów.
5. Tekst i obróbka tekstu w Corelu – 3h:
- Formatowanie i edycja tekstu,
- Rodzaje i atrybuty tekstu,
- Dopasowywanie tekstu do ścieżki.
6. Narzędzia wspomagające pracę w Corel Draw – 2h:
- wektoryzacja grafik rastrowych,
- import formatów nie obsługiwanych przez program do grafiki wektorowej,
- wymiarowanie obiektów – rysunek techniczny,
- przygotowanie pliku do druku w formacie postscriptowym EPS.
7. Efekty w formacie wektorowym – 4h:
- perspektywa,
- obwiednia,
- metamorfoza,
- wytłoczenie,
- soczewki – warstwy efektowe,
- kadrowanie,
- interaktywne efekty, m.in. przezroczystość.
8. Efekty w formacie rastrowym – 3h:
- trójwymiarowe,
- rozmywanie, wyostrzanie,
- twórcze, zniekształcanie, ozdobne.
9. Własny projekt reklamowy w formacie wektorowym – 3h.