Corel DRAW

CorelDRAW to sztandarowy produkt kanadyjskiej firmy Corel Corporation – pakiet programów graficznych wchodzących w skład jednego produktu, służący początkowo do obróbki grafiki wektorowej, z czasem wzbogacany o kolejne programy dotyczące różnorodnych zastosowań grafiki komputerowej.

Program wykorzystywany przez grafików amatorów i profesjonalistów.

Corel DRAW – program kursu (30h):

1. Interfejs programu Corel Draw – 2h:

  • grafika rastrowa i wektorowa – specyfika, podobieństwa i różnice,
  • najpopularniejsze formaty graficzne,
  • arkusz roboczy Corela, personalizacja interfejsu, paski, okna, dokery, skróty,
  • otwieranie, zapisywanie i opcje dokumentu CDR,
  • menedżer obiektów i symboli – praca na warstwach,
  • teczki podręczne,
  • rodzaje widoków, dokumenty wielostronicowe,
  • linijki, siatka, prowadnice – ustawienia.

2. Podstawowe narzędzia edycyjne – 4h:

  • rysowanie, przenoszenie, usuwanie obiektów,
  • skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów przy pomocy myszki,
  • duplikowanie obiektów (wszystkie metody),
  • ustawianie atrybutów konturu,
  • zapoznanie się ze wszystkimi rodzajami wypełnień, tworzenie własnych wypełnień.

3. Precyzyjne transformacje obiektów – 3h:

  • rozmiar i położenie,
  • obrót,
  • skala i lustro,
  • pochylanie.

4. Wyrównywanie i rozkład obiektów, modyfikowanie kształtu – 6h:

  • grupowanie i łączenie,
  • kształtowanie obiektów: część wspólna, przycinanie, spawanie,
  • edycja krzywej Bezier\’a i tworzenie złożonych kształtów narzędziem kształtu,
  • praca na węzłach,
  • rozłączanie i łączenie obiektów,
  • rozłączanie, łączenie i wyrównywanie węzłów.

5. Tekst i obróbka tekstu w Corelu – 3h:

  • Formatowanie i edycja tekstu,
  • Rodzaje i atrybuty tekstu,
  • Dopasowywanie tekstu do ścieżki.

6. Narzędzia wspomagające pracę w Corel Draw – 2h:

  • wektoryzacja grafik rastrowych,
  • import formatów nie obsługiwanych przez program do grafiki wektorowej,
  • wymiarowanie obiektów – rysunek techniczny,
  • przygotowanie pliku do druku w formacie postscriptowym EPS.

7. Efekty w formacie wektorowym – 4h:

  • perspektywa,
  • obwiednia,
  • metamorfoza,
  • wytłoczenie,
  • soczewki – warstwy efektowe,
  • kadrowanie,
  • interaktywne efekty, m.in. przezroczystość.

8. Efekty w formacie rastrowym – 3h:

  • trójwymiarowe,
  • rozmywanie, wyostrzanie,
  • twórcze, zniekształcanie, ozdobne.

9. Własny projekt reklamowy w formacie wektorowym – 3h.