Augmented reality

Proponowane przez Nas kursy to wiedza z zakresu marketingu internetowego podzielona na ośmiogodzinne moduły tematyczne. Moduły można łączyć i po przekroczeniu 30h zajęć otrzymuje się zaświadczenie na druku MEN oraz certyfikat ukończenia kursu z zakresu „Marketingu internetowego”. Po zakończeniu każdego modułu otrzymuje się certyfikat ukończenia danego modułu. Każdy moduł trwa 8h – 1 dzień lub w rozbiciu, zgodnie z preferencjami uczestników.

Można brać udział tylko w jednym lub kilku wybranych modułach. Grupy mogą być na poziomie podstawowym lub zaawansowanym. Program kursów może być zmieniany i dopasowywany do potrzeb i możliwości grupy. Każdy oddział Atut Szkoły może też proponować kursy o podobnej nazwie, ale różniące się programem zajęć.

Rzeczywistość rozszerzona (ang. Augmented Reality) to system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D. Istnieją także zastosowania wspomagające jedynie dźwięk (jak aplikacja RjDj na iPhone).

Na przykład, użytkownik Augmented Reality może przy pomocy półprzeźroczystych okularów obserwować życie toczące się na ulicach miasta jak również elementy wytworzone przez komputer nałożone na rzeczywisty świat.

Tematy poruszane podczas kursu:

  • Co to jest augmented reality?
  • Rozwój technologii w Polsce i na świecie.
  • Wykorzystanie augmented reality w marketingu.

Użytkownicy telefonów z systemami Android, iOS czy Symbian na pewno spotkali się już z takimi programami jak Layar czy Wikitude. Zasada ich działania jest prosta – wystarczy nakierować obiektyw na dany obiekt, aby na ekranie telefonu zobaczyć dodatkowe informacje (można w ten sposób poznać historię zabytku, który właśnie zwiedzamy). Dzięki wykorzystaniu cyfrowego kompasu i modułu GPS, nasza pozycja zostanie dokładnie określona, a wyświetlana zawartość zależeć będzie od ustawienia telefonu.

Aplikacje wykorzystujące AR umożliwiają również wyszukiwanie obiektów takich jak restauracje, kina, stacje benzynowe czy bankomaty. Wystarczy włączyć odpowiedni filtr aby po chwili zobaczyć wyszczególnione punkty wraz z odległością i adresem. Wszystkie informacje wyświetlane są na tle obrazu z kamery.

Obecnie można zaobserwować wzmożone zainteresowanie producentów oprogramowania, którzy wdrażają coraz bardziej nowatorskie rozwiązania z dziedziny AR. Firma Viewdle pracuje nad programem pozwalającym na rozpoznanie ludzi bazując na ich profilach w serwisach społecznościowych. Metaio umożliwi granie w trójwymiarowe gry przy użyciu kartki, podejrzenie cyfrowego modelu klocków LEGO, czy przymierzenie wirtualnego ubrania.

Czołowi producenci sprzętu również rozwijają swoje usługi oparte o system rozszerzonej rzeczywistości. Sony zaprezentował technologię SmartAR, która w przyszłości może zostać wykorzystana przez twórców gier. Kolorowa kartka określa płaszczyznę, po której przechadza się różowy miś, lub od której odbijają się kolorowe piłki.

Oddalenie lub przybliżenie się spowoduje przeskalowanie widoku. Okazuje się, że plakaty również mogą składać się z więcej niż jednej kartki – jeżeli jest taka możliwość to te wirtualne można przeglądać na ekranie telefonu.

Wydaje się, że czynnikiem ograniczającym rozwój AR jest wyposażenie telefonów komórkowych, bo to głównie do nich kierowany jest ten system. Płynna interakcja z otoczeniem i przetwarzanie dużej ilości danych wymaga potężnych urządzeń. Producenci mobilnego sprzętu toczą teraz wyścig technologiczny – modele z wyższej półki cenowej wyposażone są już w dwurdzeniowe procesory i nic nie wskazuje na zahamowanie tego rozwoju.

Niewykluczone, że już za kilka lat rozszerzona rzeczywistość, będzie czymś tak powszechnym jak wysłanie SMS.

źródło: t-mobile-trendy.pl