Reklamy w wyszukiwarkach

Proponowane przez Nas kursy to wiedza z zakresu marketingu internetowego podzielona na ośmiogodzinne moduły tematyczne.

Moduły można łączyć i po przekroczeniu 30 h zajęć otrzymuje się zaświadczenie na druku MEN oraz certyfikat ukończenia kursu z zakresu „Marketingu internetowego”. Po zakończeniu każdego modułu otrzymuje się certyfikat ukończenia danego modułu. Każdy moduł trwa 8h – 1 dzień lub w rozbiciu, zgodnie z preferencjami uczestników.

Można brać udział tylko w jednym lub kilku wybranych modułach. Grupy mogą być na poziomie podstawowym lub zaawansowanym. Program kursów może być zmieniany i dopasowywany do potrzeb i możliwości grupy. Każdy oddział ATUT Lider Kształcenia może też proponować kursy o podobnej nazwie, ale różniące się programem zajęć.

SEM – Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach – ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.

Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza „Search Engine Optimization” – w Polsce bardzo często używa się terminu „pozycjonowanie”, a PPC „Pay Per Click” czyli płatne za kliknięcie w link.

SEO jest procesem długofalowym, czasami pierwsze efekty optymalizacji będą widoczne po kilku tygodniach, czy miesiącach. Dużą niedogodnością jest brak jasnych standardów ze strony Google, co powoduje duże niejasności w temacie dozwolonych i skutecznych praktyk. Poważnym problemem są serwisy wykonane całkowicie w technologii Flash, która nie jest przyjazna wyszukiwarkom, a pozycjonowanie takich serwisów wymaga wielu dodatkowych zabiegów.

Ważnym aspektem jest również wybór CMS (Content Management System), czyli programu do zarządzania treścią strony i jej aktualizacji. Według amerykańskich badań Forbes „2009 Ad Effectiveness Study” (ang.) jest to najbardziej efektywny kanał e-marketingowy.

PPC jest doskonałym narzędziem taktycznym, które świetnie nadaje się do błyskawicznych akcji promocyjnych, kampanii okolicznościowych, czy tematycznych. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii oraz modelowaniu haseł i fraz oraz wysokości „bidów” (maksymalna cena za kliknięcie) jest narzędziem bardzo elastycznym. Ważny aspekt to płatność za kliknięcie, czyli klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy. A do tego internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamowe ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.

Tematy poruszane podczas kursu:

  • Wprowadzenie do reklamy w wyszukiwarkach.
  • Wyszukiwarki – przegląd.
  • Planowanie kampanii.
  • Podstawy kampanii marketingowej.
  • Miary związane z bezpośrednią reakcją i marką.
  • Przygotowanie kampanii – tworzenie struktury odnośników.
  • Przygotowanie kampanii – słowa kluczowe.Przygotowanie kampanii – tytuły i opisy.
  • Przygotowanie kampanii – strony konwersji, oferty i budżety.
  • Uruchamianie kampanii.
  • Zarządzanie kampanią, oferty, technologia – agencje, firma czy model mieszany.
  • Dodatkowe źródła ruchu związane z wyszukiwaniem.
  • Targetowanie kontekstowe z wykorzystaniem słów kluczowych.
  • Wzbogacenie wyszukiwania o analizę zachowań.