Współpraca z programami afiliacyjnymi

Proponowane przez Nas kursy to wiedza z zakresu marketingu internetowego podzielona na ośmiogodzinne moduły tematyczne.

Moduły można łączyć i po przekroczeniu 30h zajęć otrzymuje się zaświadczenie na druku MEN oraz certyfikat ukończenia kursu z zakresu „Marketingu internetowego”. Po zakończeniu każdego modułu otrzymuje się certyfikat ukończenia danego modułu. Każdy moduł trwa 8h – 1 dzień lub w rozbiciu, zgodnie z preferencjami uczestników.

Można brać udział tylko w jednym lub kilku wybranych modułach. Grupy mogą być na poziomie podstawowym lub zaawansowanym.

Program kursów może być zmieniany i dopasowywany do potrzeb i możliwości grupy. Każdy oddział Atut Szkoły może też proponować kursy o podobnej nazwie, ale różniące się programem zajęć.

Programy afiliacyjne, zwane również programami partnerskim są umowami, w których sprzedawca (reklamodawca) płaci właścicielowi witryny (afiliantowi) prowizję za wygenerowanie ruchu. Na swojej witrynie afiliant umieszcza linki (odnośniki) do strony sprzedawcy (reklamodawcy) i otrzymuje wynagrodzenie zgodnie z umową zawartą ze sprzedawcą.

Rozliczenie takiej umowy opiera się zwykle o liczbę osób jakie witryna skieruje do strony sprzedawcy lub o liczbę osób jakie zostały skierowane na stronę sprzedawcy i dodatkowo kupiły jakiś produkt lub wykonały inną pożądaną przez sprzedawcę czynność (np. wypełniły formularz).

Bardzo niewielka część umów dotyczy liczby osób, które zobaczyły reklamę (np. banner) sprzedawcy na stronie afilianta (i nic na niej nie zrobiły, nie kliknęły). Rekrutowanie afiliantów jest doskonałym sposobem na sprzedaż produktów on-line, ale także może być to element niedrogiej i bardzo efektywnej strategii marketingowej. Jest to dobra droga, aby powiedzieć światu o istnieniu serwisu sprzedawcy.

Słowniczek:

cookie – mały plik zapisywany na dysku twardym odwiedzającego stronę, zawierający informacje interesujące sprzedawcę, min. służy do automatycznego rozpoznawania użytkownika

link partnerski – najważniejsza część programu partnerskiego, zawiera parametr, na podstawie którego internetowy sprzedawca wie, że to właśnie ty skierowałeś klienta do jego serwisu

pay-per-click – typ programu partnerskiego, gdzie sprzedawca płaci partnerowi, ilekroć internauta kliknie banner umieszczony na witrynie partnerskiej

pay-per-lead – typ programu partnerskiego, gdzie partner otrzymuje prowizję gdy klient wypełni ankietę lub zarejestruje się w systemie sprzedawcy

pay-per-sale – typ programu partnerskiego, gdzie partner otrzymuje prowizję za kupno produktu lub usługi przez klienta skierowanego przez niego do internetowego sprzedawcy

wieczna prowizja – stosowana przez niektórych sprzedawców. Jeśli pierwszy sprowadziłeś jakiegoś klienta (z twojego polecenia dokonał zakupu) to będziesz otrzymywał zawsze prowizję, kiedy dokona on ponownie zakupu u tego samego sprzedawcy

Tematy poruszane podczas kursu:

  • Programy afiliacyjne teoria.
  • Programy afiliacyjne w Polsce i na świecie.
  • Budowanie programów afiliacyjnych.
  • Szanse i zagrożenia programów afiliacyjnych