Zakupy grupowe

Proponowane przez Nas kursy to wiedza z zakresu marketingu internetowego podzielona na ośmiogodzinne moduły tematyczne. Moduły można łączyć i po przekroczeniu 30h zajęć otrzymuje się zaświadczenie na druku MEN oraz certyfikat ukończenia kursu z zakresu „Marketingu internetowego”. Po zakończeniu każdego modułu otrzymuje się certyfikat ukończenia danego modułu. Każdy moduł trwa 8h – 1 dzień lub w rozbiciu, zgodnie z preferencjami uczestników.

Można brać udział tylko w jednym lub kilku wybranych modułach. Grupy mogą być na poziomie podstawowym lub zaawansowanym. Program kursów może być zmieniany i dopasowywany do potrzeb i możliwości grupy. Każdy oddział Atut Szkoły może też proponować kursy o podobnej nazwie, ale różniące się programem zajęć.

Lunch, siłownia, bilet do kina, kurs to tylko kilka produktów, które można kupić za cenę o połowę mniejszą niż standardowa. Warunek, musi się skrzyknąć dostatecznie duża liczba chętnych. Dzięki Internetowi nie powinno być z tym problemu.

Tematy poruszane podczas kursu:

  • Zakupy grupowe definicje i zasady działania.
  • Portale zakupów grupowych w Polsce i na świecie.
  • Zakupy grupowe jako narzędzie marketingu internetowego.
  • Tworzenie oferty korzystnej dla wszystkich.
  • Efektywność marketingu korzystającego z zakupów grupowych.

W kwietniu 2010, jeszcze nikt nie słyszał o zakupach grupowych w Polsce. Dziś największe serwisy oferujące kupony zniżkowe mają nawet do kilku milionów użytkowników. W równie błyskawicznym tempie dokonały się inne, istotne zmiany: dziś zakupy grupowe to już nie fryzjerzy i restauracje, ale raczej sposób na realizację swoich pasji. A przy okazji zupełnie nowa forma reklamy dla polskich przedsiębiorstw.

Mimo, że zakupy grupowe w Polsce istnieją dopiero od półtora roku, już zdążyły przejść dużą metamorfozę. Fenomen zakupów grupowych w Polsce, to przede wszystkim zmiany, jakie dokonały się w obszarze ofert. To już nie fryzjerzy i restauracje, którzy w początkach funkcjonowania serwisów zakupowych stanowili trzon oferty serwisów zakupów grupowych.

Obecnie dział kosmetyka zmniejszył się w skali kategorii wszystkich ofert wystawianych w serwisie Citeam.pl do ok. 20%, a oferty z kategorii restauracji stanowią ok. 10%. Te ostatnie zostały przebite już przez kupony zniżkowe oferowane w osobnej kategorii Wakacje – od kilku miesięcy oferty hoteli, pensjonatów czy zorganizowanych wycieczek zyskiwały na popularności i obecnie stanowią już ok. 13% wszystkich ofert.

Fenomen zakupów grupowych nie dotyczy jednak tylko samych klientów, którzy mogą skorzystać z danej przyjemności za pół ceny. To także zupełnie nowa forma reklamy dla polskich przedsiębiorstw.

Najważniejsze jest to, że za promocję swoich usług, jaką stanowi wystawienie oferty na zakupach grupowych, usługodawca nie wykłada pieniędzy ze swojej kieszeni. A tak czyni, gdy wykupuje reklamę np. na billboardach, inwestuje w ulotki, plakaty czy reklamę w mediach – mówi Marta Krauze. Przedsiębiorca wystawiając swoją ofertę na serwisie zakupowym, obniża cenę usługi i płaci określoną prowizję serwisowi, który pośredniczy w sprzedaży kuponu.

Dzięki temu usługodawca zyskuje skuteczną reklamę za niewielkie pieniądze oraz zysk, którego wartość uzależniona jest od warunków oferty.