Nauka zawodu jest realizowana w ramach Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego.
Wiadomości Ogólne:
Zawód: Technik administracji 334306
Kwalifikacje: EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji.
• Aby brać udział w kursie i uzyskać zaświadczenie o ukończeniu kursu i świadectwo z kwalifikacji wystarczy mieć ukończone gimnazjum lub ośmioletnią szkołę podstawową
• Aby uzyskać tytuł zawodowy należy mieć ukończoną minimum szkołę średnią, nie jest wymagana matura
Czas trwania nauki: 2 lata, tj. 4 semestry, zajęcia odbywają się w systemie zaocznym lub stacjonarnym.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o programy własne pracowników naukowych ATUT Lider Kształcenia.
Kładziemy szczególny nacisk na kształcenie praktycznych umiejętności zawodowych.
Opis Kursu:
Technik administracji jest osobą odpowiedzialną w firmie/instytucji za interpretację i stosowanie przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa, przygotowanie projektów umów, porozumień, decyzji, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów oraz aktów, posługiwanie się wskaźnikami ekonomicznymi i metodami analizy ekonomicznej, finansowo- księgowej i dokumentacją księgową. Technik administracji redaguje pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe, sporządza protokoły umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia. Odpowiada za prawidłowe przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie informacji, a także płynna komunikację między działami konkretnej instytucji. Zawód technika administracji wymaga rzetelności i perfekcyjnego zorganizowania stanowiska pracy.
Praca: technik administracji może być zatrudniony w każdej instytucji administracyjnej
i gospodarczej m.in. w: urzędach wojewódzkich, rejonowych, powiatowych i gmin, podmiotach gospodarczych, firmach ubezpieczeniowych, bankach, urzędach skarbowych.
Plan nauczania | Liczba godzin w cyklu nauczania |
---|---|
8 tygodni (320 godzin) praktyk zawodowych | |
I. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów: | |
BHP - Bezpieczeństwo i higiena pracy | 20 |
PDG – Podstawy działalności gospodarczej | 20 |
JOZ - Język obcy zawodowy | 30 |
KPS – Podstawy komunikacji społecznej | 20 |
OMZ - Organizacja pracy zespołu | 20 |
II. Efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno - usługowego | |
Podstawy ekonomii | 26 |
Technika pracy biurowej | 20 |
Statystyka | 26 |
IV. Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji A.68. Obsługa klienta w jednostkach administracji | |
Przygotowywanie dokumentów na podstawie przepisów prawa pracy i prawa cywilnego | 197 |
Prowadzenie postępowania administracyjnego | 197 |
Sporządzanie analiz i sprawozdań dotyczących finansów publicznych | 198 |
RAZEM: | 774 |